Cine este adevăratul copil Kinder: Un italian pune capăt confuziei și acuzațiilor privind folosirea imaginii sale

de: Cojocaru Cristian
23 11. 2024
Matteo Farneti este imaginea copilului zâmbitor de pe ambalajele Kinder, devenit o celebritate internațională

Vă amintiți cum, după Revoluție, batoanele Kinder au devenit un simbol al răsfățului și al copilăriei fericite? Pentru mulți români, acea ciocolată cu ambalajul distinctiv, decorat cu zâmbetul unui copil blond, reprezenta un mic lux occidental. Imaginea acelui băiețel a fost gravată în memoria noastră colectivă, dar v-ați întrebat vreodată cine este el? Recent, povestea din spatele zâmbetului emblematic a fost adusă în atenție, iar confuzia creată în jurul identității „copilului Kinder” a luat o turnură surprinzătoare.

Imaginea copilului de pe ambalajele iconice ale batoanelor Kinder este cunoscută în întreaga lume, dar puțini știu povestea reală din spatele acelui zâmbet. Matteo Farneti, un model italian de 31 de ani, a decis să rupă tăcerea și să clarifice faptul că el este „adevăratul copil Kinder”. După ani întregi de confuzii și de persoane care pretind că sunt acea figură emblematică, Matteo și Ferrero, compania care produce celebrele batoane, au luat poziție pentru a pune capăt controverselor.

Confirmarea oficială: Matteo Farneti este copilul Kinder

„Copilul Kinder sunt eu!” afirmă Matteo Farneti, exasperat de numărul tot mai mare de oameni care îi folosesc imaginea sau pretind că sunt ei înșiși copilul de pe ambalaj. Ferrero, compania care produce batoanele Kinder, a confirmat oficial că între 2004 și 2019, fața care a reprezentat produsul la nivel global a fost cea a lui Matteo Farneti.

„Pot să confirm că imaginea copilului de pe ambalajele Kinder Cioccolato este a mea. Am fost fața acestor batoane timp de 15 ani. Văzând însă câți oameni pretind că sunt eu, am decis să spun stop,” a declarat Matteo.

Ciocolata Kinder era o delicatesă fină în România după Revoluția din decembrie 1989, iar fiecare copil recunoștea chipul emblematic de pe ambalaj.

Problema dublării identității

Pe rețelele sociale, tot mai mulți oameni pretind că sunt „copilul Kinder”. Matteo spune că această situație nu doar că îl frustrează, dar îi creează probleme în viața de zi cu zi, fiind pus în situația de a se justifica în fața prietenilor și chiar a colegilor de muncă.

„E absurd să trebuiască să mă apăr pentru ceva ce este evident. Imaginea de pe ambalaj este a mea. Ceilalți ar trebui să se justifice, nu eu,” afirmă Matteo.

Cel mai recent caz este cel al lui Alessandro Egger, un model și participant la emisiunea „La Talpa” din Italia. Egger a postat pe rețelele sociale fotografii cu ambalajele Kinder, sugerând că ar fi copilul de pe acestea. Ferrero a intervenit și a confirmat că imaginea de pe ambalajele în cauză aparține lui Matteo Farneti.

15 ani de succes și confuzii

Matteo Farneti a început să fie fața Kinder la doar 11 ani, după ce mama sa l-a încurajat să participe la un casting organizat de Ferrero. Timp de 15 ani, imaginea sa a fost prezentă pe ambalajele batoanelor în toată lumea. În 2019, Ferrero a marcat schimbarea feței emblematice printr-un video dedicat, în care Matteo și-a povestit experiența.

De-a lungul anilor, au existat mai mulți oameni care au pretins că sunt copilul Kinder. Printre aceștia se numără și Josh Bateson, un model britanic, care a fost asociat în mod eronat cu imaginea de pe ambalaj. „Este frustrant să vezi cum imaginea ta este folosită pentru a obține atenție, mai ales când aceasta îți afectează reputația și credibilitatea,” a declarat Matteo, pentru Corriere Della Serra.

Matteo Farneti, astăzi După 15 ani în care imaginea sa din copilărie a devenit legendară pe ambalajele Kinder.

O clarificare necesară

Matteo Farneti speră că această clarificare va pune capăt confuziilor și utilizării incorecte a imaginii sale. „Nu ar trebui să fie atât de greu. Dacă acești oameni au lucrat cu Ferrero, să folosească imaginile lor, nu pe ale mele,” a spus el.

Ferrero și Matteo cer acum mai multă responsabilitate de la cei care folosesc imaginea copilului Kinder, subliniind importanța respectării identității reale a celui care a reprezentat acest brand iconic.

Această poveste nu este doar despre o figură publică, ci și despre respectul față de adevăr și față de munca din spatele unei campanii de succes. Matteo Farneti rămâne, fără îndoială, copilul Kinder care a adus zâmbete în casele a milioane de oameni.